GENERATION

The Smartest, Safest, Most Advanced Cirrus Ever.

Společnost Cirrus Aircraft oznámila uvedení nového modelu 2017 G6 na trh. Nejchytřejší, nejbezpečnější a nejmodernější model jaký kdy byl z nejprodávanějších SR22T, SR22 a SR20 pístových letadel. Úroveň jednomotorového letadla byla jednoznačně opět zvýšena ultra-vysokou rychlostí Cirrus Perspective+™ od Garmin®, osvětlení koncových křídel Cirrus Spectra™ inspirováno z luxusních automobilů a prémiová konektivita v kokpitu.


Cirrus Perspective+™ by Garmin

Jádrem revoluční G6 je další generace Cirrus Perspective+™. Inspirován je nejnovější integrovanou platformou G1000 NXi od Garmin. Deset (10x) krát větší rychlost zpracování než předchozí Cirrus Perspective avionika dává pilotem vylepšený výkon a bezpečnostní schopnosti, které jsou k nalezení v pokročilejších kokpitech turbínových letadel, například animované počasí, bezpečnostní ochrany SurfaceWatch™, managment užitečného zatížení, vertikální vedení pro vizuální přiblížení, bezdrátové nahrávání databází a více. Zcela nový ovladač klávesnice QWERTY, umožní vytvořit plynulý přechod z vašeho chytrého telefonu, tabletu nebo notebooku do svého osobního letadla. A aby byla navigace a rozhraní pilotní kabiny ještě jednodušší, Perspective+ má úplně nový tlačítko DOMOV, které vás okamžitě přináší zpět do své hlavní navigační funkce. Nové ovládání autopilota je identické jako ve Vision Jet spolu s funkci automatického zapnutí Yaw Damper.



Osvětlení koncových křídel Cirrus Spectra™

Cirrus Aircraft vyvinul inovativní osvětlení křídel opět inspirováno luxusními a exotickými automobily. Použití ultra výkonných LED kombinuje výkon, styl a inteligenci což má za následek nejjasnější, nejviditelnější řešení osvětlení, jež Cirrus kdy nabídl. Dvojnásobně zvýšený jas zlepšuje viditelnost na přistání, wingtip „halo“ osvětlení pracuje automaticky v 300 stop od povrchu.



G6 SR20

Celosvětový standard, technologicky vyspělé a cenově dostupné výcvikové letadlo je stejně úplně nové pro rok 2017. Kromě Cirrus Perspective+™, je teď letadlo vybaveno modernizovanou Lycoming IO-390, 215HP pohonnou jednotkou. Tento čtyřválec G6 SR20 zvyšuje výkon a zároveň také zvyšuje užitečné zatížení až o 150lbs (68 kg). A nyní standard na každém G6 SR20 jsou také nová Spectra křídla. Nyní budou majitelé SR20 2017 létat delší mise, případně nést další pasažéry a další.



Digitální záložní přístroje - SAM®

Digitální záložní přístroje od Mid-Continent Instruments and Avionics jsou další inovací Cirrus Aircraft. Tento volitelný prvek výbavy nahrazuje klasické záložní přístroje za digitální sdružený přístroj (SAM Standby Attitude Module). Nastavení výškoměru je synchronizováno s PFD.



60/40 FlexSeating™

Inovované zadní sedadlo rozdělené v poměru 60/40 poskytuje nový rozměr užitnosti a univerzálnosti. Širší zadní sedadlo je vybaveno třetím ramenním bezpečnostním pásem pro pátého cestujícího. Tato úprava zvýšila užitečnou hmotnost o 5 kg.
Tři pozice naklápění zadních sedadel umožňují cestujícím vybrat komfortní polohu pro cestování.
Nižší ukotvení postrojů pro děti funguje stejně jako v automobilech pro pohodlné a bezpečné používání dětských sedaček.
Nákladový prostor je vybaven sítí pro bezpečné zajištění nákladu.



Perspective Global Connect™

Global Connect poskytuje unikátní komunikační technologii doslova na dosah prstu, plně integrovanou do Cirrus Perspective+™ kokpitu. Po celém světě dostupné informace o počasí přímo na obrazovce multifunkčního displeje, soukromé nebo skupinové hovory přímo ze sluchátek v kokpitu přes satelitní telefon Iridium© včetně zasílání textových zpráv dostupné z multifunkčního displeje.



Padákový systém - Cirrus Airframe Parachute System CAPS™

Padákový systém je určen k ochraně cestujících. V případě nouze se padák aktivuje CAPS rukojetí umístěnou ve stropě pilotní kabiny. Raketa na tuhé palivo vystřelí a odstraní poklop v zadní části trupu, kde je celý systém umístěn. Po té se uvolní popruhy z trupu a během několika vteřin se rozvine padák o průměru 20 metrů. Pád letadla je zpomalen padákem a při dopadu je náraz absorbován specializovaným podvozkem, bezpečnostní klecí, která zajišťuje pevnost kabiny i při převrácení a Cirrus sedadly s technologií CEAT™, která certifikuje sedadla až do přetížení 26G.
Úkolem systému je záchrana posádky nikoli letadla. Jedná se o poslední možnost záchrany v neřešitelné situaci jako je nezpůsobilosti pilota, ztráty kontroly nad letadlem v neznámé poloze nebo po strukturálním poškození draku samotného letadla, srážky s jiným letadlem nebo vysazení motoru v noci nebo nad nehostinnou krajinou bez možnosti provést nouzové přistání. Systém CAPS™ není určen jako primární řešení nouze při vysazení motoru.



Odmrazování certifikované do známé námrazy

Současné modely Cirrus SR22 a SR22T jsou k dispozici se systémem odmrazování do známé námrazy. Ten pracuje na principu distribuce glykolové kapaliny na kritická místa - náběžné hrany. Tyto jsou v případě výbavy odmrazovacím systémem vyrobeny z tenkého laserem perforovaného titanového plechu. Vzniklými mikropóry je pak v případě potřeby čerpadlem vtlačována kapalina na bázi glykolu, tvořící po hloubce profilu mikroskopický ochranný film proti námraze.
Nový systém označený FIKI má v porovnání s klasickým TKS navíc odmrazovaný i kýl [2].


Systém je vybaven záložním čerpadlem, osvětlením náběžné hrany křídla i ocasních ploch [4] a vyhřívání snímače varování pádové rychlosti [1]. Dalším prvekm je zvláštní ostřikovač čelního štítku pilota. Spolu s vyhřívaním celého čelního štítku teplým vzduchem [3] tvoří výborný a velice účinný ochranný systém proti námraze.
Dvojnásobné zvětšení rovněž doznala i nádrž odmrazovací kapaliny.
Plná integrace s Garmin Perspective+™ je naprostou samozřejmostí.


Garmin ESP - Systém elektronické stability

Systém elektronické stability a ochrany (EPS) je inovativní technologie, která se zabývá prevencí a zotavením z nezvyklých poloh letadla. ESP pasivně a nenápadně opravuje neobvyklé letové polohy, pomáhá aniž by narušoval kvalitu nebo požitek z vlastního létání. Mezi klíčové funkce a vlastnosti patří:

  • Rozpoznává a pomáhá opravit nepřiměřený sklon podélné a příčné osy nebo rychlost
  • Aktivuje se automaticky v případě, že je překročen jeden nebo více parametrů
  • Využívá serva auto pilota i když je autopilot vypnutý
  • Zvětšuje pozornost pilota - asistuje, ale nepřebírá kontrolu
  • Může být kdykoli vyřazen zásahem pilota
  • Zvolna vrací letadlo zpět do normální letové obálky


EVS - Systém rozšířeného vidění

Tento systém představuje další bezpečnostní prvek letadel Cirrus. Volitelná instalace infrakamery umožňuje prodloužit viditelnost až trojnásobně v podmínkách nízké viditelnosti jako je kouřmo, déšť nebo noc. EVS dává pilotům hyper realistický pohled na terén před sebou v reálném čase. Vybavení je vhodné pro piloty létající přiblížení na náročných letištích ale i pro identifikaci mraků za VFR nočních letech. Ještě nikdy předtím nebyl tento bezpečnostní prvek použitý v jednomotorovém pístovém letadle.


iFOM - Interaktivní letová příručka

Jedná se o interaktivní verzi Cirrus Flight Operation Manual. Funguje stejně jako standardní iBook. iFOM obsahuje 21 videí a 34 interaktivních modulů se snadnou navigací mezi nimi a popisy standardních a nouzových postupů.
iFOM je koncipován jako přiručka pro procedurální létání, obsahuje všechno, co pilot potřebuje doslova na dotek prstu - checklisty, diagramy letových profilů atd.
Piloti si mohou vytvořit vlastní studijní záložky pro snadné opakování.
iFOM je systémem standardních aktualizací udržován v platné verzi.


7
Na prodej »
For Sale »