PROČ CIRRUS?

Bezpečnost především - Smart Safety

Cirrus jako jediné letadlo ve své kategorii General Aviation, nabízí vysoký standard bezpečnostní výbavy a velké množství volitelných prvků, které bezpečnost ještě dále zvyšují.
Mezi nejdůležitější prvky bezpečnosti patří bezesporu záchranný padákový systém tzv. CAPS™. Nepostradatelným doplňkem padákového záchranného systému jsou sedadla, která jsou certifikována na absorbci přetížení při dopadu na 26G. Dalším prvkem pasivní bezpečnosti je lehká, ale velmi pevná klec, která vystužuje kabinu a zvyšuje její pevnost v případě převrácení letadla.
Mezi standardní výbavu patří airbagy v bezpečnostních pásech pilota a co-pilota.
Další bezpečnostní výbavou je Autopilot s duálním AHRS a modrým LVL tlačítkem, které po stisknutí vrátí letadlo do vodorovného přímého letu a systém elektronické stabilizace ESP.


Statistika bezpečnosti

Cirrus je díky jedinečným bezpečnostním prvkům, inovativnímu přístupu a sofistikovanému výukovému systému nejbezpečnějším letadlem ve své třídě.

Od roku 1999, kdy byl představen Cirrus SR20 bylo zachráněno 146 životů. Za poslední 3 roky žádný pilot, který absolvoval Cirrus Pilot Proficiecy Program, neměl fatální nehodu. Počet fatálních nehod Cirrus je poloviční než US General Aviation za uplynulé 3 roky.

Zdroj: Statistiky bezpečnosti »


Moderní design

Jednou ze základní vlastností letadel Cirrus, v současnosti vyráběných ve třech základních typových řadách, je zajištění bezpečnosti a zároveň komfortu plně srovnatelného s luxusními automobily. Jako jediný výrobce nabízí zcela novou úroveň bezpečnosti, která v letectví neexistuje u žádného jiného stroje v kategorii malých cestovních a sportovních letadel. K výjimečným letovým charakteristikám velkou měrou přispívá i konstrukce celokompozitového křídla s kevralovým nosníkem, jehož vývoji věnovali konstruktéři letadla velikou pozornost.
Díky propracovanému aerodynamickému tvaru spojeného s výkony pohonných jednotek předčí Cirrus rychlostí letu ostatní letadla ve své kategorii. Otázkou při vývoji však bylo, jak dosáhnout i dobrých letových vlastností na malých rychlostech. Výsledkem vývoje je křídlo, které je složeno ze dvou profilů. Jeden profil (bližší kořene křídla) umožňuje hladký let na vyšších rychlostech, druhý profil (dál od kořene křídla) zabezpečuje dobré letové vlastnosti a manévrovatelnost při malých rychlostech.





Cirrus Perspective+™ by Garmin® - více než avionika

Použitím avioniky Perspective+™ nastavil Cirrus nový standard technologiemi používanými v proudový letadlech. Je vybaven dvojitým systémem AHRS, 12ti palcovou obrazovkou. Spolu s technologií SVS - Syntetic Vision System (plastický GPS 3D model terénu s projekcích do PFD) nabízí pilotům jedinečný přehled o situaci letadla, s možností zástavby EVS - Enhanced Vision System s infrakamerou. Dalším výrazným prvkem je sofistikovaný autopilot, který po zapnutí v případě ztráty prostorové orientace pilota vyrovná letadlo do bezpečné polohy (modré LVL tlačítko). Ke komfortu ovládání přispívá plnohodnotná alfanumerická klávesnice. Všechny prvky avioniky Cirrus Perspective+™ výrazně snižují zatížení pilota a tedy ještě více zvyšují bezpečnost.
Cirrus Perspective+™ by Garmin® avionika dokonale integruje všechny systémy letadla od monitorování systému až po WAAS GPS, integrace systému EVS - Enhanced Vision System , checklistů a map. Více »


7
Na prodej »
For Sale »